Hopp til innhold

Försäljnings- och leveransvillkor

Leverans av varor från webbutiken direkt till kund

Vid beställning debiteras, utöver varans pris, en eventuell fraktkostnad på 99 kr, fri frakt på order över 5 000 kr. Normal leveranstid är 2–4 dagar om varan/varorna finns i lager (kan ta längre tid efter t.ex. Black Friday och runt Jul). Beställda varor skickas med PostNord eller motsvarande. Varor som skall köras ut till mottagaren överlämnas vid tomtgräns (villa) eller vid port (lägenhet). Utkörning till privatperson sker efter överenskommelse med mottagaren.

Beställning för uthämtning i våra butiker
Butiken kontaktar kunden när de har vara i butiken. Produkter som kan skickas som postpaket skickas direkt till butiken. Större produkter (t.ex. TV) kommer till butiken med nästa normal butiksleverans (3-7 dagar).

En affär med HiFi Klubben är inte avslutad förrän du godkänt de produkter som du beställt. Blir du inte nöjd eller ångrar dig så gäller följande: Kontakta oss senast 14 dagar efter varans mottagande så byter vi den eller ger dig pengarna tillbaka.

Om du beställer varor som är tillfälligt slutsålda meddelar vi förväntad leveranstid via e-post eller telefon. Om du inte längre vill ha varan på grund av den förlängda leveranstiden kan du naturligtvis avbeställa den.

Alla priser är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms.

Klarna Faktura - Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen* 
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Delbetalning i fysisk butik

Hifi Klubbens kunder erbjuds möjlighet till faktura eller delbetalning i samarbete med Resurs Bank. Detta gäller enbart vid köp i någon av våra fysiska Hifi Klubben butiker. Ansökan om dessa betalningsalternativ gör du när du handlar i din lokala Hifi Klubben butik. En sedvanlig kreditprövning görs av Resurs Bank och om allt är ok kan du börja handla direkt. För mer information om de olika betalningsalternativen är du välkommen att kontakta din lokala Hifi Klubben butik.

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-­-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

För att enkelt ladda ner din faktura eller ända förfallodatum etc. gå in på My Klarna

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-­-området.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00

Retur- och bytesrätt hos Hi-Fi Klubben

Du har 30 dagars returrätt på varor som köps från HiFi Klubbens butiker (pengarna tillbaka eller utbyte mot ny vara). Varan som returneras skall vara i väsentligen oförändrat skick enligt köpsloven. Allt tillbehör skall finnas med. Du ansvarar för returfrakten och kostnaden för denna. Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott. Originalförpackning får gärna finnas med.

Läs mer om retur- och bytesrätt här

Reklamation

Om du mot förmodan skulle få en felaktig eller defekt vara skall det inom skälig tid meddelas till oss. Vi rättar vi till felet snabbt som möjligt skicka dig rätt/ny vara så fort vi fått den felaktiga/defekta varan. Vi betalar för returfrakten genom att skicka en adresslapp eller ersätter dina utgifter för returfrakten genom att sätta in pengar direkt på ditt bankkonto. Kontakta oss på 031-3351010 eller [email protected].

Tvist / Konsumentskydd

Som kund har du alltid de rättigheter som framgår av Konsumentverkets regler. Vi försöker alltid lösa ev. problem tillsammans med kunden på bästa sätt. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Vi rättar oss alltid efter ARN:s rekommendation.

Konsumentverket - Handla på nätet

Övrigt

  • Vi förbehåller oss rätten att utan föregående meddelande ändra priser och specifikationer.
  • Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt för att varorna tar slut på lagret. Om en vara är tillfälligt slut får du ett meddelande om leveranstid.
  • Order expedieras endast inom Sverige.
  • Personer under 18 år som önskar beställa en vara måste inhämta förmyndares tillstånd. • Genom att sända beställningen till oss anses du ha tagit del och godkänt våra försäljningsvillkor.
  • För enskilda konsumenter tillämpas i övrigt Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal samt Konsumentköplagen (1990.932) i dess senaste lydelse.
  • Dessa försäljnings- och leveransvillkor gäller från och med 2005-02-14 tills vidare.

Personuppgiftspolicy

Läs om HiFi Klubbens Personuppgiftspolicy.

Återbetalning

Vi betalar tillbaka direkt (senast inom 30 dagar) via postavi eller insättning på ett angivet bankkonto (går snabbare) om du betalt mot postförskott. Om du betalt med kontokort krediteras summan på kortet.

Ej utlösta varor

Beställda varor som ej hämtas ut debiteras med fraktkostnaden båda vägarna.

HiFi Klubben Sverige AB
Skånegatan 25
412 53 Göteborg

Org.nr: 556120-2218
Tel: 031-335 10 10
[email protected]

Pricerunner

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

Köpgarantin täcker händelser där butiker inte tar sitt lagstadgade ansvar och löser problem inom 60 dagar. Den innefattar endast konsumenter som är bosatta i Sverige.

Du som inte redan är medlem hos PriceRunner och besökt oss genom dem kan också ta del av Köpgarantin genom att inom 60 minuter efter ditt köp registrera dig. Att bli medlem hos PriceRunner är gratis och tar bara ett par minuter! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag

Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för trasig vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig personligen.

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning.

Besök PriceRunner för en lista på kategorier som ej omfattas samt fullständiga villkor för Köpgarantin.

Pricerunner_Garanti_Badge.png