Förvånansvärt många man möter kan berätta en historia om HiFi Klubben. En kollega har en bror som blev utslängd från sitt studentrum efter att ha köpt Cerwin Vega-högtalare stora som kylskåp. Någon annans kusin har gått till HiFi Klubben i fyra decennier och har alla gamla hifi-rariteter stående i garaget. En kollegas partner tyckte att två B&W-högtalare på vardera 82 kilo var perfekta i ett rum på 20 kvadratmeter. Du hittar ingen annan hifi-återförsäljare som så många har någon form av relation till och som under så många år har lockat både ljudentusiaster och amatörer – vänner och fiender.
Historien om HiFi Klubben är också historien om innovativ marknadsföring och disruption innan de två koncepten fick ett namn. Helt i linje med sinnet hos företagaren bakom framgångarna så är det inte ego och armbågar som säkerställt 40 års framgång – det är kampen för att ge kunderna bättre ljud och mer värde för deras sparpengar.